29.08.2016, 20:29

Sosyal Medya ve Hedef Kitle Yanılgıları



Gerçekleştirdiğimiz sosyal medya çalışmalarında; birçok çalışmada karşılaştığımız ve anlatmakta zorluk çektiğimiz hedef kitle kavramı ve sosyal medya ile hedef kitle kavramının yeni kazanımlarından bahsedeceğim.

Pazarlama kitaplarında en sık kullanılan hedef kitle kavramı, ulaşılmak istenen ve hitap edilen topluluğa verilen isimdir. Hedef kitle iletişim kanallarının artması ve yayın sıklığının gelişmesi ile birlikte günden güne daha önemli bir konuma yerleşti. Tv ve radyo kullanımının 90’lı yıllar seyrinde beklenmedik artışı ve günlük izlenme/dinlenme sürelerindeki artış, markaları bu alanlarda sürekli olarak bulunmaya neredeyse zorunlu bıraktı. Bu sayede marka iletişimlerinin ve rekabetlerinin daha iyi yapılabileceği, pazardaki konumlandırma çalışmalarının daha istikrarlı olacağı varsayılıyordu. Çalışma tarzının bu şekilde ilerlemesi de neredeyse mecburi bir durum haline gelmişti.

Pazarlama ve reklamcılık sektöründe neredeyse her projede en özel şekliyle tanımlanmaya çalışılan “hedef kitle” kavramı, kitle iletişim araçları söz konusu olduğunda maksimum kişi sayısını hedeflemekteydi. Maksimum kişiye ulaşıldığında kitlenin markaya optimum fayda sağlayacağı görüşü sektörde yaygındı. Geniş kitlelere ulaşma çılgınlığı “prime time” gibi özel zamanlamalı reklamcılık anlayışını da popüler hale getirdi.

Böyle bir ortamda tecrübelerini edinen ve hedef kitle kavramını halen klasik medya araçları ile tanıtım gibi gören pazarlama ve reklam sektörleri çalışanlarının birçoğunun sosyal medyaya entegre olamadığını söyleyebiliriz. Yeni medya ile birlikte kullanıcıların da markalara ulaşabildiği, Zeki Müren’in de bizleri görebildiği bir dönemde sosyal medya hedef kitle tespitinin ve reklamcılığının en önemli kalesi olarak görülebilir.

Ülkemizdeki birçok marka zaman zaman yaptığı anketlerle kullanıcılarının davranışlarını başarılı bir şekilde ölçümlemekte ve reklam içeriklerinde kullanılan mesajların tüketiciler üzerinde yarattığı etkileşimleri yeni çalışmalarda kullanabilmektedir.

Ulusal Markalar ve Hedef Kitle Yönetimi
Başarılı olarak tanımlayabileceğimiz marka yönetimleri, yardımcı bir çok yazılım ve uzmanlar tarafından yönetilmektedir. Kitle iletişim araçları üzerinden verilen reklamlar veya viral tanıtımlarla eş zamanlı olarak sosyal medya üzerinde de yayınlanan tanıtımlar, markalara ezici bir üstünlük sağlamaktadır. Tekrarlı reklam sistemlerinin kullanıcı davranışlarını daha etkili tanımlayabildiği günümüzde ise arama motorları ile senkron edilmiş sosyal medya reklamları ulusal markaların gözdesi haline gelmiştir. Hedef kitlenin internet üzerindeki aktif saatleri, gelen etkileşimlerin olumlu izlenimleri maksimuma çıkarması için gereken katkılar, rakip etkileşimlerinin izlenebilmesi gibi avantajlar markalara daha önce yaşamadıkları eşsiz bir deneyim sunmaktadır.

Hedef Kitle Yanılgıları
- Her takip, sadık kullanıcı anlamına gelmez
- Her etkileşim başarı değildir
- Maksimum fayda;  sadece az bütçeyle geniş kitlelere ulaşmak değil, sürekli olabilmektir
- Gönderi sayısı değil gönderi niteliği başarı ölçütüdür
- Sosyal medya sadece mesai saatlerinde takip edilen mecralar olarak görülmemektedir
Her markayı yüzbinlerce takipçiye ulaştırmanın gerçek başarı kriteri olarak görülmediği günler yakın fakat birçok markanın sosyal medya çalışmalarında yakın zamanda sınıfta kalacağı ise yadsınamaz bir gerçek olarak dikkat çekiyor. Uluslararası rekabette pazardaki konumlarını kaybetmek istemeyen markaların yakın zamanda; sosyal medya yazılımları, sosyal crm gibi konularla tanışması dileğiyle.

Sevgilerimle


 
Yorumlar (0)
33
açık
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 0 0
2. Alanyaspor 0 0
3. Altay 0 0
4. Antalyaspor 0 0
5. Beşiktaş 0 0
6. Karagümrük 0 0
7. Fenerbahçe 0 0
8. Galatasaray 0 0
9. Gaziantep FK 0 0
10. Giresunspor 0 0
11. Göztepe 0 0
12. Hatayspor 0 0
13. Başakşehir 0 0
14. Kasımpaşa 0 0
15. Kayserispor 0 0
16. Konyaspor 0 0
17. Rizespor 0 0
18. Sivasspor 0 0
19. Trabzonspor 0 0
20. Malatyaspor 0 0
Takımlar O P
1. Adanaspor 0 0
2. Altınordu 0 0
3. Ankara Keçiörengücü 0 0
4. Ankaragücü 0 0
5. Erzurumspor 0 0
6. Balıkesirspor 0 0
7. Bandırmaspor 0 0
8. Boluspor 0 0
9. Bursaspor 0 0
10. Denizlispor 0 0
11. Eyüpspor 0 0
12. Gençlerbirliği 0 0
13. Kocaelispor 0 0
14. Manisa FK 0 0
15. Menemenspor 0 0
16. Samsunspor 0 0
17. Tuzlaspor 0 0
18. Ümraniye 0 0
19. İstanbulspor 0 0
Takımlar O P
1. Arsenal 0 0
2. Aston Villa 0 0
3. Brentford 0 0
4. Brighton 0 0
5. Burnley 0 0
6. Chelsea 0 0
7. Crystal Palace 0 0
8. Everton 0 0
9. Leeds United 0 0
10. Leicester City 0 0
11. Liverpool 0 0
12. Man City 0 0
13. M. United 0 0
14. Newcastle 0 0
15. Norwich City 0 0
16. Southampton 0 0
17. Tottenham 0 0
18. Watford 0 0
19. West Ham 0 0
20. Wolverhampton 0 0
Takımlar O P
1. Deportivo Alaves 0 0
2. Athletic Bilbao 0 0
3. Atletico Madrid 0 0
4. Barcelona 0 0
5. Cádiz 0 0
6. Celta de Vigo 0 0
7. Elche 0 0
8. Espanyol 0 0
9. Getafe 0 0
10. Granada 0 0
11. Levante 0 0
12. Mallorca 0 0
13. Osasuna 0 0
14. Rayo Vallecano 0 0
15. Real Betis 0 0
16. Real Madrid 0 0
17. Real Sociedad 0 0
18. Sevilla 0 0
19. Valencia 0 0
20. Villarreal 0 0