Her geçen gün kullanıcı sayısının arttığı sosyal medya, hedef müşteri kitlesini yakalamak ve satışlarını arttırmak isteyen markalarında yer aldığı oldukça yoğun kullanılan bir platformdur. Ürün ve hizmet tanıtımlarından kullanıcıların aldıkları ürünlerle ilgili yorumlarına kadar online alışverişi olumlu veya olumsuz etkileyen birçok döngü yaşanır.
 

Sosyal medyanın online alışveriş üzerindeki etkileri

An be an her duygu ve düşüncenin paylaşıldığı sosyal medya birbirini seven insanların bir araya geldiği bir ortam olmanın yanında, markaların reklamlarını yaparak kısa sürede çok daha fazla müşteriye ulaştığı bir platformdur. Bir ürün satın aldığında memnuniyetini dile getiren bir kullanıcı doğal olarak bunu arkadaşları ile paylaşacak ve onları da etkileyecektir. E-ticaret yanında sosyal medya üzerinden online alışverişlerin de popüler olduğu günümüzde kullanıcılar interneti en fazla alışveriş ve sosyal medya hesaplarını kontrol etmek için kullanmaktadır. Bu durumda sosyal medyanın online alışverişlere etkisi kaçınılmazdır.

Sosyal medyada markalar en çok hangi hataları yapıyor?

Sosyal medyada bir kullanıcı hiçbir zaman üreticiler tarafından sıkboğaz edilmeyi sevmiyor. Hedef kitleye uygun olmayan ürün ve hizmet tanıtımları ise kullanıcıyı son derece sıkıyor. Oysa hedef kitlenin beklentileri iyi belirlenmelidir. Sosyal medyayı doğru kullanmayan bir marka hiçbir zaman kullanıcılarla istediği bağı kuramamakta sonuçta hedeflerine ulaşamadığı için hüsrana uğramaktadır. Sosyal stratejisi hedefi ile uyumlu olmayan bir marka kaynaklarını ve zamanını boşa harcadığı kesindir.

Sosyal medya hedefleri ile pazarlama hedefi örtüşmeyen markalar ise yine hedef kitleyi etkileyemiyor ve sonuçta rekabet gücünü yitiriyor. Baştan savma veya özensiz paylaşılan bir reklamda kullanıcı kendisine değer verilmediğini düşünerek marka hakkında olumsuz düşünüyor. Hatta bu olumsuz düşüncelerini diğer kullanıcılarla paylaşarak onları da etkileyebiliyor. Sosyal medya milyonlarca insanın bir araya geldiği bir sosyal ağ olarak markalar için en iyi reklam ortamıdır.

Okuduğunuz icin teşekkür ederim.

Twitter @TwitBakani
Facebook @TwitBakani

 

Yükleniyor...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner54

banner53