Öne Çıkanlar 15 eski polise bylock tutuklaması güvenlik başvurusu 15 Temmuz gazisi 2017de tatiller Hangi güne denk geliyor lodos

Bu haber kez okundu.

Yeterli ve kaliteli uyku için 10 öneri


Aynı saatte yatıp aynı saatte kalkmaya özen gösterin. Belirli bir uyku rutini oluşturmak vücudunuzun daha kolay uykuya dalmasına ve daha kolay uyanmasına yardımcı olur.



 

Yatağınızı sadece uyku ve seks için kullanın. Vücudunuzu şartlandırmak için işe yarayacaktır.



 

Yatak odanızı kaliteli uyku için düzenleyin. Televizyon, telefon ve benzeri bütün elektronik aletleri odanızdan çıkartın. İyi bir uyku için en ideali, sessiz, karanlık, rahat bir yatak dışında mümkün olduğu kadar az eşya içeren bir ortam yaratmaktır.
 

Spor yapın Düzenli olarak yürümek, koşmak, yüzmek gibi kardiyo egsersizler yapmanın üç olumlu etkisini görebilirsiniz: daha hızlı uykuya dalarsınız, daha derin uyursunuz, gece daha az uyanırsınız. Özellikle koşu gibi yoğun egzersizleri gün içinde mümkün olduğu kadar erken yapmanızda fayda var.
 


 

Gün içinde şekerleme yapıyorsanız kısa tutun Uzun şekerlemeler doğal uyku düzeninizi bozup uykuya dalacak kadar yorgun olmamanıza sebep olabiliyor. 


 

Kafeini azaltın Bazı insanlarda sabah içtikleri kahve bile uykusuzluğa sebep olabiliyor. Kafein ayrıca gece tuvalete kalkmanıza da sebep olabiliyor. Öğleden sonraları kafein almamaya çalışın. 
 


 

Sigarayı bırakın Nikotin uykuya dalmayı zorlaştırıyor.



 

Alkolü ölçülü kullanın Alkol sinir sistemini yatıştırıp, uykuya dalmayı kolaylaştırabiliyor. Ancak bu etki sadece birkaç saat sürüyor ve sonrasında gece boyu uyanmanıza sebep olabiliyor. Ayrıca horlama ve nefesle ilgili diğer problemleri de kötüleştiriyor.


 

Yattıktan 20 dakika sonra hala uykuya dalmadıysanız kalkın Yatakta dönüp durmak yerine kalkın, salona geçin, bir kitap veya dergi okuyun. Yorulduğunuzu hissedince tekrar yatın. Bacaklarınızı duvara dayayarak yukarı kaldırıp, derin nefesler alıp vermek sizi rahatlatıp uykuya dalmanızı kolaylaştırabilecek bir yoga hareketidir, deneyebilirsiniz.
 


 

Mecbur kalmadıkça uyku ilacı kullanmayın  Eğer uyku ilacı kullanmaya ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız mutlaka doktorunuza danışın ve mümkün olduğu kadar kısa süre kullanın.


 

Hazırlayan: İyilik Sağlık Haber








 

Yükleniyor...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.