Korona virüs sürecinde sahur ve iftar önerileri

Korona virüs salgınının devam ettiği ve vaka sayılarının artış gösterdiği bu günlerde bağışıklık sistemini koruyarak oruç tutmanın mümkün olduğunu dile getiren Uzman Diyetisyen Elif Melek Avcı Dursun, "Bu dönemde meyve-sebze, tahıl, süt grubu ve protein kaynağı besinler ile bol sıvı tüketimine çok dikkat edilmelidir" uyarısında bulundu.

Sağlık 09.04.2021, 10:40
Korona virüs sürecinde sahur ve iftar önerileri

Korona virüsle mücadele sürerken Ramazan ayında doğru ve sağlıklı beslenerek hem oruç tutabilir hem de bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz. Dengeli ve sağlıklı beslenerek korona virüsle mücadele edilen bu dönemde sağlıklı bir şekilde oruç tutmanın mümkün olduğunu dile getiren Uzman Diyetisyen Elif Melek Avcı Dursun, "Ramazan ayında vücudun ihtiyacı olan besin gruplarını dengeli ve yeterli oranda tüketmeye özen gösterilmesi çok önemlidir. Yetersiz beslenme bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olur. Bu nedenle meyve-sebze, tahıl, süt grubu ve protein kaynağı besinler ile bol sıvı tüketimine çok dikkat edilmelidir" dedi.

Su tüketimine dikkat

Oruç tutarken 16 saatlik açlık süreci geçirileceğini hatırlatan Diyetisyen Dursun, "İftar ve sahur arasında kalan dilimde yeterli sıvı tüketimi önemlidir. Önerilen tek seferde yüksek miktarlarda su tüketimi değil, aralıklı olarak 2-2.5 litre su tüketimidir. Suyun yanı sıra maden suyu, soda, ayran gibi içecekler de susuzluğunuzu azaltmak için alternatif olabilir. Yeterince su tüketilmediği zaman ise halsizlik, konsantrasyon güçlüğü, uyku hali, tansiyon düşmesi gibi sağlık problemleri yaşanabilir. Bu nedenle iftar ve sahur arasındaki saat diliminde sıvı tüketimine dikkat edilmelidir" dedi.

"5 temel besin grubunu tüketmeye özen gösterin"

Ramazan ayında sağlıklı ve dengeli beslenmek için iftar ve sahur arası sebze-meyve, et, süt-yoğurt, ekmek-tahıl ve yağlardan oluşan 5 temel besin grubunu tüketmeye özen gösterilmesi gerektiğini anlatan Diyetisyen Dursun, "Sahura mutlaka kalkılmalıdır. Oruç tutarken yapılan en büyük yanlışlardan biri gece yatmadan önce yemek yemek ve sahura kalkıp, sadece su içmektir. Bu durum açlık süresini uzatacağı ve metabolizma yavaşlamasına neden olacağı için halsizlik, baş ağrısı gibi sorunları beraberinde getirir" diye konuştu.

"Sahuru kahvaltı gibi düşünün"

Sahurun bir kahvaltı öğünü gibi düşünülmesi gerektiğini dile getiren Diyetisyen Dursun, şunları söyledi:

"Sizi daha uzun süre tok tutmaya yarayacak yumurta, peynir, karpuz, kavun, domates, salatalık, açık çay, kuru meyveler ve zeytin veya fındık ceviz gibi kuruyemişleri sahurda tercih edebilirsiniz. Ekmek tercihiniz kepek, tam buğday, çavdar ekmeği olabilir. Poğaça, börek, tatlı türevleri, kızartılmış besinler ile salam, sosis ve sucuk gibi susamanızı arttıracak işlenmiş et ürünlerinden de uzak durmalısınız."

"Ana yemeğe geçmeden 20 dakika ara verin"

Diyetisyen Dursun, "Uzun bir açlık sonrası iftar öğününde hızlı bir başlangıç yapmamaya özen gösterin. Biraz su içip, karbonhidrat, posa, potasyum ve magnezyumdan zengin hurmayla orucunuzu açabilirsiniz. Daha sonra bir kase çorba ve bir miktar ekmekle devam edebilirsiniz. 15-20 dakikalık bir mola sonrası öğüne devam edilebilir. İftarda et, tavuk, hindi, balık, yoğurt, cacık veya ayran, zeytinyağlı sebze yemekleri, salata ve tam tahıllı ekmeklerden oluşan bir öğün tercih edilebilir. Ancak et yemeklerinizi fırında ya da ızgarada yapmaya özen gösterin. İftar yemeğinden hemen sonra tatlı tüketmeyin. Yemekten 1-2 saat sonra ara öğün şeklinde tatlı yiyebilirsiniz. Ancak kesinlikle şerbetli tatlılardan ve asitli içeceklerden kaçının. En sağlıklısı sütlü tatlıları tercih etmeniz olacaktır. İftar ve sahur arasında meyve de tüketebilirsiniz" dedi.

Kaynak: İHA
Yorumlar (0)
15
açık
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 34 72
2. Fenerbahçe 34 69
3. Galatasaray 34 66
4. Trabzonspor 35 60
5. Alanyaspor 35 55
6. Hatayspor 34 53
7. Gaziantep FK 34 51
8. Sivasspor 34 51
9. Karagümrük 34 50
10. Göztepe 35 47
11. Rizespor 34 42
12. Antalyaspor 35 42
13. Konyaspor 34 41
14. Ankaragücü 34 38
15. Malatyaspor 34 37
16. Kasımpaşa 35 37
17. Başakşehir 34 36
18. Kayserispor 34 35
19. Erzurumspor 35 34
20. Gençlerbirliği 34 32
21. Denizlispor 34 27
Takımlar O P
1. Giresunspor 31 63
2. Adana Demirspor 31 61
3. Samsunspor 31 61
4. Altay 31 57
5. İstanbulspor 31 57
6. Altınordu 31 53
7. Ankara Keçiörengücü 31 49
8. Ümraniye 31 47
9. Tuzlaspor 31 47
10. Bursaspor 31 43
11. Bandırmaspor 31 39
12. Boluspor 31 38
13. Balıkesirspor 31 35
14. Adanaspor 31 34
15. Menemenspor 31 31
16. Akhisar Bld.Spor 31 26
17. Ankaraspor 31 23
18. Eskişehirspor 31 8
Takımlar O P
1. Man City 33 77
2. M. United 32 66
3. Leicester City 31 56
4. Chelsea 32 55
5. West Ham 32 55
6. Tottenham 33 53
7. Liverpool 32 53
8. Everton 31 49
9. Arsenal 32 46
10. Leeds United 32 46
11. Aston Villa 31 44
12. Wolverhampton 32 41
13. Crystal Palace 31 38
14. Southampton 32 36
15. Newcastle 32 35
16. Brighton 32 34
17. Burnley 32 33
18. Fulham 33 27
19. West Bromwich 31 24
20. Sheffield United 32 14
Takımlar O P
1. Real Madrid 32 70
2. Atletico Madrid 31 70
3. Sevilla 32 67
4. Barcelona 30 65
5. Real Betis 32 49
6. Villarreal 32 49
7. Real Sociedad 31 47
8. Osasuna 32 40
9. Granada 30 39
10. Athletic Bilbao 31 38
11. Celta de Vigo 31 38
12. Levante 32 38
13. Cádiz 32 36
14. Valencia 32 35
15. Getafe 31 31
16. Deportivo Alaves 32 30
17. Real Valladolid 31 28
18. Huesca 31 27
19. Elche 32 27
20. Eibar 31 23