Diyetisyenlerden et tüketiminde porsiyon kontrolü uyarısı

Kurban Bayramında et tüketimin artmasıyla birlikte günlük beslenme alışkanlarının dışına çıkılırken, kırmızı et dengeli tüketilmediği takdirde birtakım sağlık sorunlarına yol açabiliyor. Diyetisyen Merve Sena Nazlı, öğünlerde tüketilen ette kesinlikle porsiyon kontrolü yapılması konusunda uyarılarda bulundu.

Sağlık 19.07.2021, 15:22
Diyetisyenlerden et tüketiminde porsiyon kontrolü uyarısı

Diyetisyen Merve Sena Nazlı, Kurban Bayramında nasıl beslenilmesi gerektiğine dair açıklamalarda bulundu. Bayram sabahı ilk öğünde et tüketimi yerine daha hafif besinlerin tüketilmesi konusunda uyarılarda bulunan Diyetisyen Nazlı, “Kırmızı et protein açısında oldukça zengin bir besindir. Aynı zamanda demir, çinko, magnezyum da içerir. Sağlıklı bir besin ama porsiyon kontrolü yapılmalıdır. Fazla miktarda tüketildiği zaman doymuş yağ içeriği ve kolesterol içeriği fazla olduğu için özellikle kalp damar hastalıklarına hatta kalp krizine kadar gidebiliyor. Bayramda güne kavurma ve etlerle başlamak yerine daha sade kahvaltı ile başlamak bu mide problemlerin önüne geçmemize yardımcı olacaktır. Kahvaltıda da yumurta yerine çünkü kırmızı et de tüketeceğimiz için fazla kolesterol almamak için az yağlı peynir, yeşillik, domates, ceviz ve esmer ekmek gibi hafif bir kahvaltı yapılabilir” dedi.

“Bayram ziyaretlerine kesinlikle aç gitmeyin”

Bayram ziyaretlerine kesinlikle aç gidilmemesi tavsiyesinde bulunan Nazlı, "Çünkü aç gittiğimiz zaman kan şekerimiz düşük olduğu için orada verilen besinlerin hepsini tüketiyoruz. Bunun ardından da kan şekerimiz bir anda yükseliyor. Daha sonra tekrar düşmeye başlıyor. Bir sonraki gittiğiniz yerde de kalan tabağın hepsini bitirmiş oluyorsunuz, bu da bir kısır döngüye giriyor. O yüzden ara öğün yapmayı ihmal etmemek gerekiyor. Meyve tüketimi bayramda biraz azalıyor ama yanımızda çantamızda taşımamızda fayda oluyor” şeklinde konuştu.

Diyetisyen Merve Sena Nazlı, yürüyüşlere de dikkat edilmesi gerektiğini ifade ederek, "Çünkü sindirim sorunları yaşıyoruz. Akşam yemeklerinden sonra 30 veya 40 dakikalık yürüyüşler gayet iyi olacaktır” ifadelerini kullandı.

Kaynak: İHA
Yorumlar (0)
23
açık
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30