Öne Çıkanlar son dakika fenerbahçe trabzonspor maç özeti Seher Ergül cinayeti Utah Jazz yahya zağlı

Bu haber kez okundu.

Bahar yorgunluğunu yaşamamanız için 8 küçük öneri

Geçen hafta güneşin varlığı baharı fazlasıyla hissettirse de hava soğudu, hatta soğumaya devam edecek. Hava durumundaki bu dengesizlik, vücudun enerji dengesini bozuyor. Doğanın bir parçası olan metabolizmamız bu değişimlere ayak uydurabilmek için gayret gösteriyor.


 

Böyle günlerde halsizlik, yorgunluk hissediyor ve uykunuzu alamıyor olabilirsiniz. Bu yazımda sizlere hem bahar yorgunluğunu atmanızı sağlayacak hem de vücudunuzu yaza hazırlayacak muhteşem 8 öneri... 

1. Sentetik yerine pamuklu kumaşlardan üretilen giysiler tercih edin. Terleme, metabolizmanın ve havadaki elektrik yükünün dengelenmesi için vücuda yardım eder.



 

2. Özellikle B ve C vitaminleri, magnezyum ve potasyum bakımından yeterli beslenin. 



 

3. Günlük içilen su miktarını 3 litre civarında tutun, ısınan hava vücudun su ihtiyacını artırır.



 

4. Açık havada yürüyüş, fiziksel ve ruh sağlımıza iyi gelir. Uzun yürüyüşlere çıkamıyorsanız, sabah kalkınca odanızı havalandırıp, oksijenle dolmasını sağlayın. Bu arada gevşeme egzersizleri yaparak dolaşım sisteminizi harekete geçirebilirsiniz



 

5. Stresle baş etmeyi öğrenmeye çalışın ve vücudunuza iyi bakın. Yoğun egzersiz sevmiyorsanız yoga, pilates veya masajı deneyin. Düzenli kan şekeri seviyesi, depresyon ve yorgunlukla mücadelede ilaç gibidir.



 

6. Hem kilonuzu hem de bel çevrenizi kontrol etmek için rafine edilmemiş tam tahıl ürünleri, kepekli pirinç, bulgur, tam buğday ekmeği, kurubaklagiller gibi lifli besinleri tercih edin.



 

7. Sofrada oturarak, küçük lokmalar halinde, yavaş yavaş çiğneyerek, tadına vararak ve hissederek yemek yemeye özen gösterin.



8. İyi ve kaliteli uyku çekin. Sigara ve alkolden mümkün olduğunca uzak durun.

Yükleniyor...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner54

banner53