Öne Çıkanlar son dakika TTK Karadon Müessesesi zırhlı araçlar 18 at itlaf edildi yayladağında 3 noktada orman yangını

Nagehan Alçı'dan 'normalleşme' tepkisi: Zaten iki aydır para çarkı durmuştu

"Yeni normalin sıkıntıları neler? Bu kurallarla yaşanır mı?" başlıklı bir yazı yazan Habertürk yazarı Naghena Alçı, plan dahilinde alınan kimi kararların uygulanmasının mümkün olmadığını savundu.

Özellikle lokanta ve kafe gibi yerlerle ilgili açıklanan Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi'nde yer alan "Servis elemanı hizmet ederken sosyal mesafeye dikkat etmeli" gibi bazı detayların hayata geçirilmesinin mümkün olmadığını belirten Alçı, "Masada oturan müşterinin önündeki tabağa o müşteriye en fazla 1,5 metre yaklaşarak servis yapmak için ya robot ya da sihirbaz olmak gerekir…" diye yazdı.

Alçı'nın normalleşme planındaki bazı detayları eleştirdiği yazısı şöyle:

Yeni normale adım attık. Lokantalar, kafeler açıldı. Peki her şey kaldığı yerden devam edebilecek mi?

Dün İstanbul’un farklı noktalarında yürüdüm. Beyoğlu, Çengelköy, Bakırköy’ü dolaştım. Üç ayrı bölgede aynı şeyleri işittim.

Evet, ortalık çok kalabalık ama birçok küçük ölçekli lokanta ve kafe açılamamış.

Lokanta ve kafe sahipleri derler ki: "Nagehan Hanım, bize açın dediler ama o iş öyle kolay değil. Yasağın kalkacağı sadece 4 gün önce ilan edildi. Tedarikçilerimizin yeterli hazırlığı yok. Bizim de yok.

Tedarik zinciri bozulmuş durumda. Restoranlar için üretilen bazı ürünlerin üretimi durmuştu, yasağın kalkacağı açıklanınca üretim yeniden başladı ancak bu kadar kısa sürede ulaşımı sağlayamadılar."

İşittiğim ikinci bir sorun ise korona tedbirleri kapsamında getirilen yeni zorunluluklar.

Restoran ve kafe işletmecileri "Tedbirleri uygulamak için kullan-at tuzluk, peçetelik, her masaya hijyen seti gibi yeni ürünler gerekiyor. Bu ürünleri hemen bulup, işletmemize koymakta zorlanıyoruz. Bunlar hem ekstra maliyet hem de çok kısa sürede temini zor" diyorlar.

SOSYAL MEDYADA DOLANAN RİVAYETLER

Kısacası ortalık karmakarışık.

Mesela sosyal medyada 22.01’de mekanın ışığı açıksa 4.800 TL, tek kullanımlık bardak, tabak, çatal yoksa 27.500 TL, maskesi olmayan müşteriye 860 TL ceza var diye bir takım bilgiler dönüyor. Bunlar asparagas diye düşünüyorum zira cezaya yönelik açıklanan bir şey yok.

Zaten doğruysa kimse korkudan burnunu çıkaramaz!

Tanıdığım mekan sahiplerine sordum, yeni kuralları ihlal edene nasıl bir yaptırım olacağını onlar da bilmiyor!

30 Mayısta yayınlanan Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberine hayata geçmesi mümkün olmayan detaylar konmuş.

GARSON YERİNE ROBOT YA DA SİHİRBAZ

Mesela "Servis elemanı hizmet ederken sosyal mesafeye dikkat etmeli" deniyor. Masada oturan müşterinin önündeki tabağa o müşteriye en fazla 1,5 metre yaklaşarak servis yapmak için ya robot ya da sihirbaz olmak gerekir…

Lokantalar, kafeler açıldı açılmasına ama oralara gidebilmek için oturup birkaç gün kuralları ezberlemek lazım. Mekan sahipleri için ise eziyetlere mi değinsem ekstra masraflara mı…

Zaten iki aydır para çarkı durmuştu, şimdi bu kadar yükümlülükle nasıl başa çıkılacak?


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.