Öne Çıkanlar Kemaliye sulama göleti Bolivar Uykuda nefes durması neden olur Şehit Polis Erhan Öztürk uşakta toprağa verildi Bayram Demirtaş

Bu haber kez okundu.

İmamoğlu: Gençler bu toplumun enerjisi, çocuklar geleceği, kadınlar vicdanı

Seçilmiş İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, TRT Haber'de katıldığı programda İstanbul için hazırladığı projeleri anlattı. 

İmamoğlu'nun açıklamalarından satır başları şöyle:

Bugün çok soru sordular bana hiçbirine cevap vermedim, onu söyleyeyim. Dedim ki "TRT'den izleyin", kanallar kızdı. Muhtemelen birkaç kanal kaçtı maçtı diye birkaç tane haber bile yapmıştırlar. Dedim ki 'Uzun zamandır TRT bizi çağırmıyordu. Onlar beni düşünmüyor ama ben onların yayıncılığını düşüneceğim. Soruları orada cevap vereceğim' dedim. Onun için bu şekilde geldik inşallah iyi bir yayın olur.

Gençler bu toplumun enerjisi, çocuklar geleceği, kadınlar da vicdanı... Bir toplumda kadınlar hayatın içerisindeyse, topluma gerçekten çağdaş diyebilirsiniz. Aksi takdirde gerçekten problem. 2015 verilerine göre İstanbul güven endeksinde Türkiye'deki şehirler arasında 73. Yani böyle bir duruma düşmüş İstanbul.

"350 bin genci var İstanbul'un. Bu sayılar devletin kurumlarına ait. 18-25 yaş arası genç. Okutamamışız, mesleği yok, işi de yok. 1 milyon 200 bin çocuk var 0-4 yaş arası. Bunların büyük bir kısmı ne yazık ki dar gelirli ailelere ait çocuklar.

Çocuklar bizim için çok önemli. Kreş çok önemli bir kavram. Gelir gelmez hızlıca 150 mahallede açacağız. Malum YSK kararı olmasaydı biz şu dönemde ciddi sayıda kreşi hazırlamış olacaktık.

İstanbul Çocuk Fonu diye bir kavram ortaya koyacağız. Eğitimle, çocuklarla, gençlerle ilgili seferberlik. Seferberlik çok önemli bir kavram. Ben İstanbul'da sorumluluğu olduğu bir dönemi başlatacağımızı söyledim.

Çocuk oyun dünyası merkezlerinden tutun, 0-6 yaş grubuna özel mahalle evleri. Süreci, demokrasiyi mahallelerden çözmeye başlarsınız. Mahallelerden başlar merkezi yönetime doğru gidersiniz.

Bu projeyle yoğun sorunların yaşandığı, özellikle çocuk istismarı ve kadına şiddet, bu mahalle evlerinde en az 2 uzmanı görevlendireceğiz. Dolayısıyla sistem çok katılımcı, çocukları ve kadınları içine alan bir sisteme dönüşecek.

Kadın konusu bizim için elbette önemli. Bazı konularda anneyi destekliyoruz. İstatistiklere baktığımızda 0-4 yaş arası çocuğumuz 1 milyon 200 bin. Ona hizmet üretmeyeceğiz de neye üreteceğiz. Dolayısıyla dedim ki şehrin onlara izin vermesi lazım.

Annelerimize sosyal tesislerimizi yüzde 40 indirimli, 0-4 yaş arası çocuğu olan annelere eğitimi ücretsiz yapacağız. 2 tane kadın sığınma evi hızlıca devreye alacağız. Kadın sağlığı merkezleri talebi var. 20 adet kadın sağlığı merkezi talebi ve 40 adet doğumhane kuracağız. İki üniversiteyle yaptığımız araştırmada bizim elimize gelen talepler bunlar.

"Yoksulluk, ev kadınını etkiliyor, ocağındaki yemeğini etkiliyor. Bir de işsizlik konusu var, o da en çok gençleri etkiliyor.

Ulaşım projeleri

Çok şey yapıldı gibi gözükebilir ama yaşamın içerisinde o çok şey yapıldıyı hissetmiyoruz. Bu şehirde trafikten şikayet oranı hiç azalmadı. Çok şey yapıldı, neye yapıldı. Öncelik metro, tereddütsüz. Bu şehirde metro durağına yürüme mesafesinde yaşan nüfus oranı yüzde 2. Bugün Marmaray dahil -ki yeni açıldı- raylı sistemlerden yararlananların oranı yüzde 18. Metro bütün büyük şehirlerde en önemli ulaşım aracıdır. 

"(İmamoğlu yılda 8,3 km metro inşaatı yapıldığını gösteren bir tablo paylaştı) 2014 yerel seçiminde 450 km raylı sistem vaadi var. Yarısı bile olmadı. Bütün ulaşım ağının birbirine entegre olacağı, 2029'a kadar olacak bütünleşik ağ sistemi yapacağız. 

Bir takım metro projeleri durma noktasında. Bu bütünleşik metro ağıyla birlikte İstanbul'un deniz ulaşımını -yüzde 3'lere indi- yüzde 10 seviyesine çıkartma hedefindeyiz. Bu metro ağını 2029'a kadar tamamlamak hedefindeyiz. Özellikle Sultanbeyli'den Esenyurt'a kadar bir megabüs hattı projemiz var. Metrobüs gibi yoğun imalatlı bir sistemden bahsetmiyoruz.

Büyük bir yatırım yapmadan verimli araçlarla metrobüsü daha verimli hale getireceğiz, megabüsle birlikte yüklerini yüzde 30 azaltacağız. Bu iş bizim en önemli konularımızdan bir tanesi.

İstanbul'da taksi, minibüs gibi özel araçlarla ulaşımın payı yüzde 67 civarında. Biz onların katılımcılığını sağlayacağız. Sorunları bire bir hisseden tüm aktörleri. İki otogar düzenimiz var, ki aynı şeyi rakibimiz de öneriyor.

Örneğin bunların geçişleri. Mini otogarlar yapılması, kamyon kamyonet gibi lojistik taşımaların sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesini sağlamak. Bununla hem ulaşımda kolaylık sağlamış oalcağız, hem de yakıt tüketimini düşürmüş oalcağız. En başta ulaşımdaki bu işin başındaki insanlar, aktörlşeri, hiçbir zaman masada olmadılar. Bu masaya katılmamalarından dolayı üretim ayapmadılar.

Bugün lojistik konusunda en uzmanların görüşlerine başvurulmuyor. Belediyecilik katılımcılıkla kolaylaştırılacak bir alan. Önceliğimiz metroya öncelik vermek, yayayı, bisikleti ve yapacağımız yeşil vadilerle tümüyle entegre bir sistemle İstanbul'u çağdaş bir ulaşım ağına kavuşturmaktır.

"Vaatleriniz için bir takvim belirlediniz mi?

"Örneğin ulaşımla ilgili raylı sistemde 2029 sonu itibariyle biz 630 km'ye ulaşabileceğiz. Hedefimiz bu. Örneğin bisiklet yollarında 5 yılda 500 km'ye ulaşmak istiyoruz. Her işimizin bir takvimi var, bütçesi var. Şu anki sosyal yardımları 5 katına çıkaracağız. Direkt ihtiyacı olan mazluma, yoksulluk sınırı altındaki insanlara 2 bin 20 TL'ye varan yardımda bulunacağız. Bunların bütçede yeri yüzde 7. Neler yapacağımız da belli.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.