Emin Çölaşan: Bu para nerede, nasıl ve hangi ülkede, hangi yöntemle kimlere ödeniyor!

Sözcü yazarı Emin Çölaşan, gemi kaçırma olaylarının detaylarını ve deniz korsanlarını köşesine taşıdı.

Gündem 21.02.2021, 11:18 Yönetici
Emin Çölaşan: Bu para nerede, nasıl ve hangi ülkede, hangi yöntemle kimlere ödeniyor!

Sözcü yazarı Emin Çölaşan, gemi kaçırma olaylarının detaylarını ve deniz korsanlarını köşesine taşıdı.

Çölaşan'ın bugünkü yazısı şöyle:

Sevgili okurlarım, bugün pazar ve tatil günü… Siyasetsiz bir yazı yazayım dedim!

Dünyada birbiri ardına çok ilginç olaylar oluyor. Bunlardan birine bir süre önce Türkiye olarak biz de tanık olduk.

Sivil bir kargo gemimiz denizin ortasında korsanlar tarafından kaçırıldı. Öncesinde mürettebattan bir kişi öldürüldü.

Diğerleri okyanusun yanında bilinmeyen bir yere kaçırıldı.

Bu korsanlık olayına benim kafam bir türlü basmıyor, kafalarda bir sürü sorular oluşuyor…

★★★

Bunlar çok büyük gemiler… Tankerler ve kargo taşıyanlar…

Bazılarının yüksekliği neredeyse bir apartman boyu.

Korsanlar ellerinde silahlarıyla birlikte gece veya gündüz vakti gemiye yaklaşıyor, nasıl oluyorsa yukarıya tırmanmayı başarıyor.

Afrika kıyılarında yolculuk yapan gemilerin her birine, korsanlık olayları artınca güvenlik odaları yapılmış.

Korsanlar gemiye tırmanıyor!

Gemide silah, özel korumalar falan çoğunlukla yok.

İçeride bu çelik kaplı özel bölüme saldırıyorlar. Bir süre sonra kapılar ve bölmeler şu veya bu biçimde açılıyor…

Mürettebatın teslim olmaktan başka çaresi yok.

Peki ama kaptan, birkaç saat süren bu teslim olma sürecinde telsizle S.O.S. sinyali vermiyor mu?

Veriyorsa ne oluyor?

Anlaşılan yakın çevrede bulunan hiçbir gemi (belki korkudan olsa gerek) kaçırılan gemiye yaklaşmıyor veya yaklaşamıyor. Yaklaşsa ne yapacak, o da ayrı bir konu.

★★★

Gemi en yakın limana götürülüyor, mürettebat korsanların tekneleriyle karaya çıkarılıyor…

Karşılarında Afrika ormanlarıyla kaplı uçsuz bucaksız bir bölge… Ya da özellikle öyle söyleniyor.

Gemi kaçırıldıktan sonra yapılacak tek şey var:

Fidye pazarlığı.

Bu iş uluslararası alanda ve denizcilikte artık değişmez kural olmuş.

Kaçıracaksın ve karşılığında para koparacaksın.

Kurtarmalık olarak korsanlara en az 3 milyon dolar ödeniyor.

Bu rakam geminin değerine ve personel sayısına göre daha da artıyor.

★★★

Bizim özel sektöre ait gemi kaçırıldıktan sonra, işi bilenler tarafından açıklamalar yapıldı:

-Hiçbir olayda mürettebatın can güvenliğinden hiç kimse endişe etmesin. Korsanlar onları önce Afrika ormanlarında, bilinmeyen bir yerde saklar.

-Öldürdükleri takdirde fidye alınmayacağını bilen korsanlar onlara mümkün olduğunca iyi bakar.

-Onlar artık ele geçmiştir. Sonrası ve en önemlisi para miktarında uyuşabilmektir.

★★★

Son aşamada ise klasik pazarlık başlar.

Bu durumda önemli olan, kimden kaç para koparılacağıdır.

Geminin sahibi ya da işletmecisi aranır, e-posta ve telefon yoluyla devreye sokulur.

Karşılarında korsanların temsilcileri vardır.

Pazarlık görüşmelerini yöneten korsan temsilcileri geminin kaçırılma olayında bire bir yoktur. Onlar yabancı dil bilen ve süreci yöneten elebaşlarıdır.

★★★

-“10 milyon dolar istiyoruz!”

-“O kadar veremeyiz, biraz indirim yapmanız gerek.”

Bilenlerin anlattığına göre bu gizli pazarlık birkaç gün sürer.

Sonrasında geminin büyüklüğü, taşıdığı malın değeri ve rehin alınan mürettebatın sayısına göre, bir rakamda uzlaşmaya varılır.

Bu rakam gemi şirketi ve korsan temsilcileri tarafından kesinlikle gizli tutulur.

Hiçbir zaman açıklanmaz.

★★★

Bu son olayda da açıklanmadı.

Milyon dolarlar ödendi.

Ve mürettebat serbest bırakıldı…

Birkaç gün önce yurda döndüler.

Zaten işin kuralı belli…

Gemiyi kaçıracaksın, mürettebatı sahile yakın bir yere götürüp gizleyeceksin, pazarlık sürecini başlatıp paranı alacaksın.

★★★

Peki kimlerden oluşuyor dünya çapındaki bu korsanlık şebekesi?

Küçük botlarla gelip gemiyi silahlarıyla ele geçirenler aslında ayak takımı.

Beyin takımı ise pazarlığı sürdüren eğitilmiş, yabancı dil bilen elemanlar!

İçlerinde bazı Afrika ülkelerinin üst düzey yöneticileri olduğu söyleniyor.

Bilindiği kadarıyla, bugüne kadar korsanlar tarafından kaçırılan hiçbir mürettebat rehin tutulduğu süreçte öldürülmedi, işkence görmedi.

Aksi takdirde alınacak fidye tehlikeye girer!

★★★

Afrika kıyılarında, okyanusun ortasında çok ilginç bir gemi kaçırma sektörü oluşmuş durumda.

İşin perde arkasında kimlerin olduğu bilinmiyor, bilinse de hiçbir zaman açığa çıkarılmıyor.

Ancak herkes bir şeyi biliyor:

Kaçırılanlar günün birinde serbest bırakıldığı takdirde, korsanlara mutlaka birkaç milyon dolar fidye ödenmiştir.

Bu para nerede, nasıl ve hangi ülkede, hangi yöntemle kimlere ödeniyor!..

Ötesi gizli, bilinmiyor!

Yani bilinmediği varsayılıyor!

★★★

Uçak kaçıran hava korsanları genelde hava alanında özel güvenlik güçlerinin baskınına uğrar. Ya yakalanır, ya da öldürülür. Zaten uçak kaçırmaların çoğu siyasi eylemdir.

Bu açıdan bakıldığında, demek ki deniz korsanları çok daha şanslı ve becerikli!

Onlar ne yakalanıyor, ne de öldürülüyor.

Siyasetle de uzaktan yakından ilgileri yok.

Kim oldukları bile belli değil. Demek ki işlerini iyi yapıyorlar!

Üstüne paraları da alıp teşekkür ediyorlar!

Meraklısı eğer varsa tavsiyem!

Hava korsanlığı ve uçak kaçırmak tehlikelidir.

Olacaksanız deniz korsanı olun ve Afrika kıyılarında gemi kaçırın!

Yorumlar (0)
9
parçalı az bulutlu
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 27 60
2. Galatasaray 28 58
3. Fenerbahçe 27 55
4. Trabzonspor 27 51
5. Hatayspor 28 46
6. Alanyaspor 27 43
7. Gaziantep FK 28 43
8. Karagümrük 28 41
9. Göztepe 27 36
10. Antalyaspor 27 35
11. Sivasspor 27 34
12. Konyaspor 26 32
13. Malatyaspor 28 31
14. Kayserispor 27 31
15. Kasımpaşa 27 29
16. Başakşehir 28 29
17. Rizespor 27 28
18. Ankaragücü 27 26
19. Erzurumspor 27 26
20. Denizlispor 27 24
21. Gençlerbirliği 27 21
Takımlar O P
1. Giresunspor 25 53
2. Samsunspor 25 50
3. İstanbulspor 25 47
4. Adana Demirspor 25 45
5. Altınordu 25 45
6. Altay 25 44
7. Tuzlaspor 25 41
8. Ankara Keçiörengücü 25 40
9. Bursaspor 25 34
10. Ümraniye 25 34
11. Bandırmaspor 25 32
12. Boluspor 25 29
13. Menemenspor 25 27
14. Adanaspor 24 26
15. Balıkesirspor 24 25
16. Akhisar Bld.Spor 25 22
17. Ankaraspor 25 16
18. Eskişehirspor 25 7
Takımlar O P
1. Man City 28 65
2. M. United 28 54
3. Leicester City 28 53
4. Chelsea 27 47
5. Everton 26 46
6. Tottenham 27 45
7. West Ham 26 45
8. Liverpool 28 43
9. Aston Villa 26 40
10. Arsenal 27 38
11. Leeds United 26 35
12. Wolverhampton 28 35
13. Crystal Palace 28 34
14. Southampton 27 33
15. Burnley 28 30
16. Newcastle 27 27
17. Brighton 27 26
18. Fulham 28 26
19. West Bromwich 28 18
20. Sheffield United 28 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 25 59
2. Barcelona 26 56
3. Real Madrid 26 54
4. Sevilla 25 48
5. Real Sociedad 26 45
6. Real Betis 25 39
7. Villarreal 26 37
8. Athletic Bilbao 25 33
9. Celta de Vigo 26 33
10. Granada 26 33
11. Levante 26 32
12. Valencia 26 30
13. Osasuna 26 28
14. Cádiz 26 28
15. Getafe 26 27
16. Real Valladolid 26 25
17. Elche 25 24
18. Eibar 26 22
19. Deportivo Alaves 25 22
20. Huesca 26 20