Emekli Tuğgeneral Osman Aydoğan: Cougar helikopterler AB Gümrük Birliği'ne yaranmak için alındı

Emekli Tuğgeneral Osman Aydoğan, Cougar helikopterlere ilişkin olarak, “AB Gümrük Birliği'ne yaranmak için alındı, asker kesinlikle karşıydı” açıklamasını yaptı. Son olarak Bitlis'te düşen Cougar helikopterde biri korgeneral 11 asker şehit olmuştu.

Gündem 07.03.2021, 08:51 Yönetici
Emekli Tuğgeneral Osman Aydoğan: Cougar helikopterler AB Gümrük Birliği'ne yaranmak için alındı

Sözcü gazetesi yazarı Saygı Öztürk’e konuşan Aydoğan, “Fransız Cougar helikopterleri alındığında Başbakan Tansu Çiller'dir. Türkiye o zaman Gümrük Birliği'ne girmek istiyordu. Nasıl ki NATO'ya girmek için ABD'ye yaranmak amacıyla Kore'ye asker gönderilmiş ise AB Gümrük Birliği'ne girmek için de Fransız helikopterleri yaranmak amacıyla alındı. Bu alımlara asker kesinlikle karşıydı.” dedi.

Saygı Öztürk'ün konuyla ilgili bugünkü yazısı şöyle:

Gara'da 16 asker ve polisimizin şehit edilmesinin ardından helikopterin düşmesi sonucu 11 askerimizin şehit düşmesinin acısı büyük oldu. Daha ortada kaza kırım heyetinin raporu yokken sabotaj yapıldığına, füzeyle vurulduğuna ilişkin komplo teorileri aldı başını gidiyor.

Kaza kırım heyetindeki bir asker, helikopter parçalarının geniş bir alana dağılmamasını, düşük bir hızla “Tepeye çarpma” olarak yorumladı. Emekli Tuğgeneral Osman Aydoğan, araştıran, soruşturan elde ettiği bilgileri dostlarıyla paylaşan bir komutan. Son olayla ilgili olarak da yine araştırdı, soruşturdu ve ilginç bilgiler aktardı.

‘KÖTÜ DEĞİL, AKSİNE…'

Türkiye'de kullanılan Cougar helikopterlerinin 20 tanesi 1993 yılında Fransa'dan satın alındı. 30 tanesi de 1996 yılından itibaren ülkemizde TUSAŞ tesislerinde lisanslı olarak üretildi. Yani bu helikopterler 25 yaşındadır. Ancak sorun olan sadece bu helikopterlerin yaşı da değil.

Dönemin Başbakanı Tansu Çiller'in, Cougar helikopterlerini almak istemesine Genelkurmay Başkanlığı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı, Kara Kuvvetleri Komutanlığı, helikopterleri kullanacak olan Kara Havacılık Dairesi karşı çıktı. Nedeni, bu helikopterler kötü, kalitesiz veya işe yaramaz olduğu için değil. Cougar, sınıfının neredeyse en iyi helikopteri. Ancak bu helikopterlerin üretim ve kullanım amaçları farklı.

Fransız Cougar helikopteri dağlık arazide, yüksek rakımlarda, olumsuz hava koşullarında icra edilecek operasyonlarda kullanılmak için üretilmemiş. Helikopterin fiziki silueti büyük, yüksekliği fazla, manevra kabiliyeti azdır. Bu helikopterler esas olarak Fransa'da barış koşullarında havaalanları arasında yolcu transferinde kullanılmak, muharebe koşullarında ise geri bölgede personel taşımak için üretilmiş. Bu yüzden füze koruma sistemi de yapılmamış.

SORULMASI GEREKEN

Bu helikopterlerin alındığı 1993'te, Türkiye Gümrük Birliği'ne girmek istiyordu. Mehmetçik Vakfı eski Genel Müdür Yardımcılığı görevinde de bulunan emekli Tuğgeneral Osman Aydoğan, “Fransız Cougar helikopterleri alındığında Başbakan Tansu Çiller'dir. Türkiye o zaman Gümrük Birliği'ne girmek istiyordu. Nasıl ki NATO'ya girmek için ABD'ye yaranmak amacıyla Kore'ye asker gönderilmiş ise AB Gümrük Birliği'ne girmek için de Fransız helikopterleri yaranmak amacıyla alındı. Bu alımlara asker kesinlikle karşıydı” diyor.

Helikopterler alındıktan sonra, bu helikopterleri Hava Kuvvetleri Komutanlığı almak istemedi. Bu nedenle Cougar helikopterleri Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edildi. Komutanlık, bu helikopterlerin özelliklerini bildiği için iç güvenlik harekât bölgesine değil de Ege Ordu Komutanlığı Hava Alayı'nın envanterine dahil edildi.

Sorulması gereken, Cougar helikopterlerinin bu özellikleri bilinmesine rağmen neden satın alındığı ve neden Doğu'daki birliklerde kullanıldığıdır?

NEREDE O KÜRELER? 

1993 yılında envantere giren ilk Cougar helikopterlerinden biri, Kuzey Irak'ta sınır ötesi operasyona katılan askerlerin taşınması sırasında füzeyle vuruldu. 4 Haziran 1997'de Zap bölgesinde 11 askerimiz şehit oldu. Füze koruması olmayan helikopteri operasyon bölgesinde kullanırsanız, böyle bir sonucu da görebilirsiniz. Bu olaydan sonra TUSAŞ'ta helikopterlere füze koruma sistemi takıldı.

Cougar helikopterlerinin ikinci kazası 29 Nisan 2003'te Isparta- Eğirdir'de eğitim uçuşu sırasında, helikopterin yüksek gerilim hattına takılması sonucu meydana geldi ve 4 askerimiz şehit oldu. Yani pilot hatası. Üçüncü kaza 1 Haziran 2017'de Şırnak'ta, Cougar helikopterinin yüksek gerilim hattına takılarak düşmesi sonucu Tümgeneral Aydoğan Aydın ile birlikte 12 askerimiz şehit oldu.

67 bin km. enerji iletim hattımızda yaklaşık 100 bin adet ikaz küresi bulunuyor. 180 bin adet daha ikaz küresine ihtiyaç var. Bu yönüyle görevlerini yerine getirmeyenler de kazalar nedeniyle sorgulanmalı.

Son kazayla birlikte, 1993 yılında envantere giren Cougar helikopterleri kazalarında toplam 39 askerimiz şehit oldu. Hepsine rahmet diliyoruz.

O ÜRETİM YAPILMADI

Yüksek irtifada taşıma gücü, çevikliği, yeni nesil uçuş ve silah sistemleri açısından Güneydoğu'nun şartlarına en uygun genel nakliye ve saldırı amaçlı Skorsky S-70 helikopterlerinden 1990'lı yıllarda 50 adet alınmıştı.

Bu helikopterlerden Skorsky T-70 adıyla 109 adedinin de Türkiye'de üretilmek üzere 2011 yılında anlaşma imzalanmıştı. 2021 yılının ilk çeyreğinde de teslimat yapılacaktı. Ancak, henüz TSK'ne teslim edilen/edilecek elde bir Skorsky T-70 helikopteri olmadığı gibi akıbeti de meçhul.

51 YILDIR KULLANILIYOR

Şu an, TSK'nın elinde 1976 yılında üretimi duran, 2004 yılında ABD ordusunda hizmetten kaldırılan ve 1970 yılından bu yana da TSK'nde hizmet veren UH-1 tipi helikopterler bulunuyor. TSK halen bu helikopterleri kullanıyor.

Fransa'dan Cougar helikopteri alınarak Türkiye'nin başına iş açılmışsa, yine asker sözü dinlemeyerek Rusya'dan S-400 füzeleri alınarak Türkiye'nin başına iş açıldı. Askerin, bu ülkenin askeri olduğunu siyasiler unutmasın. Askerin kullanacağı araç-gereçle ilgili biraz da onların dedikleri dikkate alınsın.

Yorumlar (0)
17
açık
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 39 81
2. Galatasaray 39 81
3. Fenerbahçe 39 79
4. Trabzonspor 39 68
5. Sivasspor 39 62
6. Hatayspor 39 61
7. Alanyaspor 39 57
8. Karagümrük 39 57
9. Gaziantep FK 39 55
10. Göztepe 39 51
11. Konyaspor 39 49
12. Rizespor 39 48
13. Kasımpaşa 39 46
14. Malatyaspor 39 45
15. Başakşehir 39 45
16. Antalyaspor 39 43
17. Kayserispor 39 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 39 38
20. Gençlerbirliği 39 38
21. Denizlispor 39 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 36 83
2. M. United 36 70
3. Leicester City 36 66
4. Chelsea 36 64
5. Liverpool 35 60
6. West Ham 35 58
7. Tottenham 35 56
8. Everton 35 56
9. Arsenal 36 55
10. Leeds United 35 50
11. Aston Villa 35 49
12. Wolverhampton 35 45
13. Crystal Palace 35 41
14. Southampton 35 40
15. Burnley 35 39
16. Newcastle 36 39
17. Brighton 35 37
18. Fulham 35 27
19. West Bromwich 35 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 36 80
2. Real Madrid 36 78
3. Barcelona 36 76
4. Sevilla 36 74
5. Real Sociedad 36 56
6. Real Betis 36 55
7. Villarreal 36 55
8. Celta de Vigo 36 50
9. Athletic Bilbao 36 46
10. Granada 36 45
11. Osasuna 36 44
12. Cádiz 36 43
13. Levante 36 40
14. Valencia 36 39
15. Deportivo Alaves 36 35
16. Getafe 36 34
17. Huesca 36 33
18. Real Valladolid 36 31
19. Elche 36 30
20. Eibar 36 30