Bu haber kez okundu.

Ağız Kokusu ve Ağız Sağlığı

Tarçınlı yemekler, içecekler tüketmek de ağız kokusu ve sağlığı için oldukça yararlıdır. Tarçın ağız içerisindeki bakteri oluşumunu engeller. Sakız olarak tarçınlı olanları da tercih edebilirsiniz. Su tüketimine önem vermek yaş ilerledikçe ve mevsim değişimleri ile birlikte artmalıdır. Susuzluk ağız ve dil kurumasına sebep olabilir bu durumda günlük 1.5 2 litreye yakın su tüketmek gerekmektedir. Su aynı zamanda ağızdaki bakteri oluşumunu da engeller ve ağız kokusunu ortadan kaldırır.

            Burnu tıkalı uyumamaya özen göstermek gerekir. Üst solunum enfeksiyonları, sinüzit gibi hastalıklar burunu tıkayarak ağızdan nefes almaya sebep olur. Bu durumda ağızdan nefes aldıkça kuruluk meydana gelir ve ağız kokusuna zemin hazırlar. Bir de tükürüklerin az salgılandığı göz önüne alınırsa burun tıkanıklığını giderici önlemler alınmalıdır. Şeker kullanımını azaltmak da ağızda bakteri oluşumunu engeller. Özellikle beyaz un, basit şekerler ağızda bakteri oluşumuna hızlı bir zemin hazırlayarak çoğalır ve kötü koku oluşumuna sebebiyet verir. Bu yüzden şeker kullanımını azaltmak ağızda meydana gelen kötü kokuyu engeller. Besinleri yerken yavaş yemek ve çok çiğnemek tükürük salgılanmasını hızlandırır ve bakterilerin mideye gitmesini sağlar.
           
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Başlığım sayfa içeriği Your SEO optimized title page contents Verification: f3236eb6d2a8e9d6